
Zakończyły się warsztaty dotyczące zagospodarowania ulicy Towarowej. Podczas spotkania, zorganizowanego przez Stowarzyszenie Architektów Polskich, przedstawiono sześć zespołów.
Najbardziej radykalną koncepcję obniżenia komunikacyjnej rangi ulicy zaproponował zespół Mycielski Architecture & Urbanism (MAU). Według architektów zbyt duże rozmiary Towarowej to efekt traktowania tej ulicy jako części obwodnicy śródmiejskiej. Według ich koncepcji można by ją przenieść na zachód, w al. Prymasa Tysiąclecia. Architekci planują zwęzić Towarową do dwóch pasów ruchu w każdą stronę. Wtedy znalazłoby się miejsce dla dróg rowerowych i szpalery drzew.
Podobną wizję zwężenia ulicy ma też zespół +48 Grupa Projektowa. Proponuje przełożenie jezdni na jedną stronę torów tramwajowych oraz większą liczbę skrzyżowań i przejść dla pieszych. Pozostały teren przeznaczyliby na budowę zielonego bulwaru po stronie Muzeum Powstania Warszawskiego.
W projekcie zespołu R_Ewolucja Towarowa ma charakter wielkomiejskiej arterii – komunikacja miejska skupia się na wspólnym pasie autobusowo-tramwajowym. Oprócz tego ścieżki rowerowe i szersze chodniki.
Zespół BudCud + Fundacja Salony wzdłuż Towarowej widzi natomiast park z drzewami i miejskimi meblami.
Architekci z Cztery Pory Woli uznali ograniczanie ruchu na Towarowej za nierealne, zaproponowali jednak dosadzenie drzew. W ich koncepcji ograniczony miałby zostać ruch na okolicznych ulicach: Przyokopowa i Kotlarska byłyby jednokierunkowe, w okolicach Wroniej, Chłodnej, Krochmalnej i Grzybowskiej pojawiły by się place i deptaki.
Architekci przedstawią swoje koncepcje w sobotę o godz. 17.00 w Muzeum Powstania Warszawskiego. O zmianach na ul. Towarowej dyskutować będą projektanci, władze miasta, eksperci SARP, aktywiści i mieszkańcy.
Fot. Materiały prasowe
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Czy dla mieszkańców wstęp wolny?