
24 października rusza niestandardowa akcja promocji Muzeum Historii Żydów Polskich, którego otwarcie zapowiedziane jest na najbliższy wtorek, 28 października. Od jutra do 2 lutego będzie można oglądać wystawę czasową pokazującą proces tworzenia muzeum.
Wystawa stanowi fotograficzne „making off” jednego z największych przedsięwzięć muzealnych w ostatnich latach w Polsce - od pierwszych działań podjętych przez Stowarzyszenie Żydowski Instytut Historyczny w 1993 r. aż po ostatnie etapy powstawania Muzeum Historii Żydów Polskich.
- Muzeum nie powstałoby, gdyby nie zaangażowanie setek ludzi. Jego otwarcie jest wspólnym świętem nas wszystkich. Przed wielkim startem spotkajmy się na chwilę wspomnień i refleksji, spójrzmy z dumą w przeszłość i nabierzmy sił, by dalej iść do przodu – zachęca do odwiedzenia wystawy „Jak zrobić Muzeum?” Dariusz Stola, Dyrektor Muzeum Historii Żydów Polskich.
Swój znaczący udział w proces tworzenia muzeum mieli przedstawiciele branży marketingowej, którzy przygotowali niezwykłą zawartość audiowizualną wystawy głównej „1000 lat wspólnej historii”:
Przed twórcami postawiono ambitne cele - zobrazowania w nowoczesny i jak najbardziej atrakcyjny dla zwiedzających sposób historii, kultury, religii i obyczajów polskiej społeczności żydowskiej na przestrzeni wieków.
- 30 miesięcy wytężonej pracy 15-osobowego zespołu, co tydzień 5 nowych koncepcji i scenariuszy multimedialnych aplikacji, opracowanie ponad 5000 materiałów zdjęciowych i wreszcie efekt finalny - 75 aplikacji i 30 animacji pasywnych dostępnych w 9 galeriach tematycznych poświęconych różnym okresom historycznym – tak mogę podsumować pracę Clos Brothers dla Muzeum Historii Żydów Polskich – mówi Rafał Mikulski, założyciel i członek zarządu Clos Brothers, który stał na czele zespołu realizującego projekt.
W zakresie nowoczesnych narzędzi wykorzystywanych w muzealnictwie, Clos Brothers jest jedną z najbardziej doświadczonych agencji na rynku. Ma na swoim koncie m.in. realizacje dla Europejskiego Centrum Solidarności w Gdańsku czy Muzeum Powstań Śląskich w Świętochłowicach. - W ostatnich latach pracowaliśmy nad kilkoma projektami muzealnymi równocześnie. Dziś dysponujemy odrębnym zespołem specjalistów świetnie wyszkolonych do pracy przy tego typu zleceniach – wyjaśnia Mikulski.
Eksperci agencji zapraszani są przez instytucje kultury jako szkoleniowcy. W czwartek, 23 października przedstawiciele Clos Brothers poprowadzili wykład na temat roli multimediów we współczesnym muzealnictwie na konferencji organizowanej przez stołeczne Muzeum Niepodległości dotyczącej projektu rewitalizacji obiektów Muzeum X Pawilonu Cytadeli Warszawskiej. 5 listopada odbędzie się kolejne spotkanie dla grona muzealników, tym razem z okazji 15-lecia Stowarzyszenia Muzealników Polskich Oddział Mazowiecki, na którym agencja pokaże multimedialną prezentację
pt. „Współczesne możliwości aranżacji ekspozycji muzealnych”.
Więcej informacji o Muzeum Historii Żydów Polskich: www.polin.pl
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie