Nowe pociągi zarówno dla I jak i II linii metra mają pojawić się w Warszawie jeszcze w 2019 roku. Metro Warszawskie ogłosiło właśnie przetarg na zakup trzydziestu siedmiu sześciowagonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych. Po podpisaniu umowy wyłoniona firma będzie miała dwadzieścia miesięcy na dostarczenie pierwszych składów, a kolejne mają być odbierane sukcesywnie w przeciągu pięćdziesięciu trzech miesięcy.
Są cztery kryteria, według których wyłoniona zostanie zwycięska oferta: cena (50%), zużycie energii elektrycznej (24%), system utrzymania pojazdu (22%) i ekologia (4%). Ostateczny termin składania ofert to 27 września 2017 roku.
„Nowoczesna II linia wymusza nowy, technologicznie zaawansowany tabor. Pociągi będą jednoprzestrzenne, czyli bez podziału na poszczególne wagony i pasażerowie będą mogli swobodnie przemieszczać się po całym składzie. To rozwiązanie sprawdziło się w metrze i zyskało akceptację pasażerów. W celu ułatwienia wjazdu do wagonu zaplanowano wysuwane rampy, niwelujące odstęp pomiędzy krawędzią peronu i pociągiem. Nowe pociągi będą mogły jeździć na obydwu liniach metra. Zakup taboru jest finansowany ze środków własnych Metra Warszawskiego oraz dofinansowywany ze środków unijnych w ramach projektu „Budowa II linii metra wraz z infrastrukturą towarzyszącą i zakupem taboru – etap II” (kwota dofinansowania 432 250 581,06 euro czyli ok. 2 mld złotych)” – informuje w komunikacie prasowym Urząd m. st. Warszawy.
Obecnie Metro Warszawskie posiada 75 pociągów mających łącznie 450 wagonów.
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie