Dzisiejszego poranka otwarty został przez burmistrza Krzysztofa Strzałkowskiego, zastępcę burmistrza Marka Sitarskiego, przewodniczącą Rady Dzielnicy Ewę Statkiewicz i dyrektora Zakładu Gospodarowania Nieruchomościami Witolda Olendra nowy Punkt Obsługi Interesanta. Przy siedmiu stanowiskach będzie można wyjaśnić opłaty czynszowe, a także sprawy związane z najmem lokalu, dzierżawą terenu czy sprawami technicznymi. Zmodernizowany został również cały budynek ZGN przy ulicy Bema 70. – Budynek, w którym się znajdujemy jest budynkiem zabytkowym. Pięknym z zewnątrz, ale jak to bywa z substancją zabytkową dostosowanie go do potrzeb osób niepełnosprawnych jest wyzwaniem. Sami półtora roku temu widzieliśmy problem osoby niepełnosprawnej na wózku, która to nie była w stanie się tutaj dostać. Oczywiście pomagają pracownicy, był dzwonek, ale to nie jest standard XXI wieku. Wtedy podjęliśmy decyzję o modernizacji tej przestrzeni – powiedział Krzysztof Strzałkowski, burmistrz Woli.
Budynek, w którym ma swoją siedzibę wolski Zakład Gospodarowania Nieruchomościami, pochodzi z lat dwudziestych ubiegłego wieku i jest wpisany do gminnej ewidencji zabytków m. st. Warszawy. Głównym problemem dla mieszkańców był fakt, iż w kamienicy nie było windy, a na parter prowadziły schody, które ciężko było niektórym pokonać. Było to dużą uciążliwością, która została teraz usunięta. Od strony ulicy Szymczaka przebudowane zostały wejście oraz schody. Zainstalowana została także platforma windowa, co zdecydowanie ułatwi dostanie się do budynku osobom niepełnosprawnym. – Bardzo się cieszę, że możemy otworzyć ten Punkt Obsługi Interesanta, ale jednocześnie zamknąć etap przystosowywania tego budynku i dla osób niepełnosprawnych i dla osób starszych. Ukłon jest również dla osób młodych, którzy przychodzą tu z naszymi przyszłymi klientami, jest bowiem tutaj kącik dla dzieci – mówił Witold Olender, dyrektor ZGN.
W ramach remontu poza Punktem Obsługi Interesantów z kącikiem zabaw dla najmłodszych mieszkańców Woli powstały także nowe pomieszczenia sanitarne z przystosowanym dla osób niepełnosprawnych WC oraz toaleta zawierającą przewijak dla niemowląt. Wymieniona została także instalacja teletechniczna i elektryczna. Dokonano modernizacji podłóg, wymieniono stolarkę drzwiową, zamontowano nowe sufity. Koszt całej inwestycji to ponad 500 tys. zł. – Bardzo się cieszę. Każda taka inicjatywa, każdy nawet drobny kroczek, drobna inwestycja pozwala naszym mieszkańcom lepiej odbierać pracę nas wszystkich. Wiem, że państwo bardzo ciężko pracujecie, natomiast jest to różnie odbierane. Taki właśnie punkt ułatwi i państwu pracę i poprawi stosunki z mieszkańcami – dodała Ewa Statkiewicz, przewodnicząca Rady Dzielnicy Wola.
Od godz. 8:00 z nowego Punktu Obsługi Interesanta mogą korzystać mieszkańcy Woli. Dla pierwszych osób, które tego dnia odwiedziły ZGN władze dzielnicy przewidziały drobne upominki.
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie